Τα Ευρωπαϊκά Κέντρα Καταναλωτή παρέχουν δωρεάν συμβουλές στους καταναλωτές για τις διασυνοριακές τους συναλλαγές από κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.)*, άλλο από τη χώρα διαμονής τους.

* Ισλανδία και Νορβηγία

To Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή ΜΠΟΡΕΙ:

  1. Να σας συμβουλεύσει σχετικά με τα δικαιώματα σας για αγορές υπηρεσιών ή προϊόντων ή για το ταξίδι σας εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.)* - από ενοικίαση αυτοκινήτου, κράτηση πακέτου διακοπών ή αεροπορικού εισιτήριου μέχρι αγορά προϊόντων μέσω διαδικτύου.
  2. Να σας παρέχει πρακτικές συμβουλές πριν προχωρήσετε σε κάποια αγορά ή κράτηση με σκοπό την εξοικονόμηση χρημάτων και την αποφυγή προβλημάτων.
  3. Να σας παρέχει βοήθεια εάν έχετε παράπονο εναντίον εμπόρου, ο οποίος εδρεύει σε άλλη χώρα της Ε.Ε (για παράδειγμα, εάν ο έμπορος αρνείται να σας παρέχει αποζημίωση/επιστροφή χρημάτων, την οποία πιστεύετε ότι δικαιούστε).
  4. Το αντίστοιχο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή στην χώρα που εδρεύει ο έμπορος θα επικοινωνήσει με τον έμπορο με σκοπό τη φιλική διευθέτηση του παραπόνου σας.
  5. Σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί φιλικός διακανονισμός, το Κέντρο μπορεί να σας συμβουλεύσει για περαιτέρω ενέργειες, όπως για παράδειγμα την εξωδικαστική επίλυση του παραπόνου, την Ευρωπαϊκή διαδικασία διασυνοριακών μικροδιαφορών ή λήψη άλλων νομικών μέτρων.
  6. Σε περίπτωση που το παράπονο σας δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα του Δικτύου των ΕΚΚ, το Κέντρο θα σας παραπέμψει στην αρμόδια αρχή/οργανισμό.
    Να διερευνήσει το παράπονο (εναντίον εμπόρου που εδρεύει σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε*), εάν νόμιμα διαμένετε εντός της Ε.Ε.

*και από την Ισλανδία, Νορβηγία.

Οι υπηρεσίες των Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή παρέχονται ΔΩΡΕΑΝ στους καταναλωτές.To Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή ΔΕN ΜΠΟΡΕΙ:
  1. Να επιβάλει ή να υποχρεώσει τον έμπορο ως προς τη λήψη οποιωνδήποτε μέτρων ή ενεργειών. Ο ρόλος του Κέντρου είναι διαμεσολαβητικός
  2. Να σας αντιπροσωπεύσει νομικά (π.χ. σε δικαστική διαδικασία).
  3. Να διαχειριστεί το παράπονο σας, εάν ο έμπορος εδρεύει στο κράτος μέλος στο οποίο διαμένετε μόνιμα.
  4. Να παρέμβει, εάν ο έμπορος εδρεύει εκτός της Ε.Ε. (π.χ. ΗΠΑ, Καναδά)
  5. Να διαχειριστεί το παράπονο σας, εάν δεν διαμένετε νόμιμα εντός της Ε.Ε. *

* Ισλανδία ή Νορβηγία
Back To Top
Consumer Classroom Take part in our surver Consumer Protection Service Online Dispute Resolution

Εάν επιθυμείτε να λαμβάνετε το ενημερωτικό δελτίο της υπηρεσίας μας, συμπληρώστε τα στοιχεία σας πιο κάτω:


Όνομα:

e-mail:


Cofunded by the European UnionΗ παρούσα ιστοσελίδα αποτελεί μέρος της δράσης 670702-ΕCC-Net. Η Συμφωνία πλαίσιο έλαβε χρηματοδότηση βάση επιχορήγησης για το Δίκτυο των ΕΚΚ μέσω του Προγράμματος για τους καταναλωτές της Ευρωπαϊκής Ένωσης (2014-2020).